Pagini

sâmbătă, 26 martie 2011

"Suporter NCN" feat. Iuliu Mureşan


Emisiunea de ieri, de la NCN [devenită recent televiziunea „de casă” a CFR-ului Paszkany – zic unii], avându-l ca invitat pe Iuliu Mureşan, a început bine, ne-a oferit speranţa că într-adevăr se vor pune cărţile pe masă [cu faţa în sus şi nu doar aşii], dar s-a diluat pe parcurs şi s-a încheiat plictisitor.
Până la urmă, impresia mea a fost că ora a trecut aproape degeaba, prea multe lucruri rămânând nedecartate. Pentru un preşedinte al unei campioane de locul 8, Iuliu Mureşan a scăpat uşor, cu pampersul uscat, salvat de legăturile telefonice care au simpatizat cu suporterii paşnici şi n-au avut milă pentru cei cu întrebări incomode. [Nu mă înţelegeţi greşit: nu e vina preşedintelui! Dânsul părea dispus să răspundă evaziv şi întrebărilor pe care probabil ar fi preferat să nu le audă. Doar că ele n-au fost puse]. A rămas în sarcina moderatorului să încerce să-şi salveze emisiunea şi să pună întrebări punctuale, când a observat că cei mai mulţi dintre cei vreo 20 suporteri care au intervenit telefonic au oferit sirop, ceai de mentă şi eugenii.

Am văzut şi auzit mai mulţi Iuliu Mureşani pe parcursul emisiunii [Cu scuzele de rigoare, citatele nu vor fi 100% exacte, ci adaptate din forma de poveste în cea de informaţie]:

I.M. „recunoscătorul” – Am făcut greşeli! [Uau! Nobody is perfect!]. Schimbările dese de antrenori, alcătuirea lotului... [Cam atât. Numai atât?...];
I.M. „gospodarul” – NU sunt probleme financiare la CFR!; doar echipa a participat în Champions League [Sper că am auzit bine!!! Eu am auzit un „NU” înainte de „sunt probleme financiare la CFR”. Cine poate revedea emisiunea, să-mi corecteze urechile dacă au orbit. E important! Diferenţa dintre „nu sunt” şi „sunt” e cea care poate explica în mare măsură un fiasco împachetat de marmote în haine de reconstrucţie];
I.M. „uitucul” – Nu s-a renunţat la Edi Stancioiu! Se antrenează bine şi, dacă antrenorii vor considera că merită, va fi titular [Gunoi măturat sub covor. Chiar nu mai văzusem o astfel de interpretare de la recuperarea lui Peralta, argentinianul prea scump, care se pregătea prin cele mai bune parcuri ale Clujului];
I.M. „doctorul” + „tatăl Omida” – De Zerbi e foarte bun, sper să revină din vară [Hmmm. Deci rămâne Roberto, nu Yssouf De Zerbi?]. Kapetanos e foarte bun, revine în 10 zile. O să fie golgeter! [Kape ştie asta?];
I.M. „darnicul” – Copiii vor avea accesul gratuit la meciuri. Pentru doamne e mai greu să aplicăm gratuitatea/reducerea, din cauza accesului cu turnicheţi [Trebuie să demonstreze la turnicheţi că  sunt „doamne”?!];
I.M. „modestul, clujeanul, ardeleanul, nu-ca-Becalianul, corcit cu megalomanul” – Sunt destul de modest pentru un preşedinte de club care a avut rezultate [Vezi 7 din 8; 6 din 49]. Apar rar la emisiuni, nu răspund la telefon [SMS], nu mi se potriveşte comparaţia cu Becali;
I.M. „obiectivul” – Vrem să urcăm pe 3-4, să jucăm în Europa League. Obiectiv major!!! [Hopa! Rerăsar muguri de hegemonie. Alin, fă-te că lucrezi!...]
I.M. „teoreticianul” – De ce merge prost echipa? Partidele din CL sunt consumatoare de energie fizică şi psihică. Jucătorii nu se  mai concentrează la campionat. Apare erodarea mentalităţii la jucătorii care sunt la echipă de 3-4 ani (n-am găsit metode să-i motivăm). Trebuie să schimbăm periodic 30-40% din echipă [Constatare: cei buni - înlocuiţi cu petarde, cei scumpi - înlocuiţi cu solduri];
I.M. „melancolicul” – Aveţi dreptate, în principiu [La întrebarea de ce Alin Minteuan, un A1 necopt, nu un antrenor cu experienţă?]. Dar, trebuie să le dăm şanse tinerilor. Si eu am fost fără experienţă la început..., bla..., bla..., 7 din 8. A.M. e bun, va deveni fb, e respectat de jucători. Oricum, am anunţat mai demult [CAND?!]acesta este un an de tranziţie;

Jumătatea emisiunii. Pauză pentru o reclamă greţoasă la RMGC.

I.M. „angajatorul (prea) bun-platnic” – Salariile au fost (prea) mari, dar performanţele obţinute au meritat banii [Si au adus şi mult huliţii suporteri de rezultat, care nu sunt şi suporteri de nerezultat, adaug eu]. Si alţii au plătit salarii mari şi n-au câştigat nimic: Vaslui, Timişoara [Mai uşurel cu exemplele negative! Ambele echipe menţionate încă mai pot câştiga ceva struguri acri anul acesta];
I.M. „non-Schindlerul” – Nu facem liste cu jucătorii care vor pleca. Vor pleca cei care nu prind echipa şi cei care nu fac faţă pe post [Adică aproape toţi?];
I.M. „educatorul” – Pe bancă stă la fiecare meci un junior [Parcă Progresul era echipă bancară, nu CFR. Juniorii vor fi daţi afară dacă nu fac faţă băncii de rezerve ceferiste? Oricum, de verificat la ce vârstă a devenit Torje titular în Liga 1, secţia „iarbă”];
I.M. „caducul” – Risc mic să plece Cadu în vară. Insă, la o ofertă de 4 milioane pentru club şi salariu de 2 milioane pentru jucător... orice jucător e transferabil [Mai puţin cei pe care nu-i putem da gratis];
I.M. „optimistul obiectiv delirant” – Obiectivul pentru anul viitor? Nu vreau să mă gândesc că vom rata Europa League în acest an! Am ajuns la o valoare a lotului care ne permite să atacăm câştigarea campionatul an de an [HA! HA! HA! Chiar începeam să mă intreb cine e străinul din platou];
I.M. „anti-inventatorul”– Dacă echipa merge bine, Alin Minteuan rămâne. Produs al clubului, ne mândrim cu el. Nu vine Răzvan Lucescu; invenţie jurnalistică. Nu căutam antrenor, numai jucători [superman1, se aude?];
I.M. „respectatUl modest” – N-am luat bătaie în Mărăşti de la Erji/Cenan, decât pe umăr. Aş fi fost iubit dacă făceam la U ce am făcut la CFR? Nu ştiu. Meritul meu e mic. Are un mare merit şi Paszkany [Gura hegemonului, la emoţia vederii propriei imagini „pe sticlă”];
I.M. „alunecosul” – Hagi in Gruia? Hagi a fost un mare fotbalist, care trăieşte numai pentru fotbal...
I.M. „băgătorul de mână în buzunarul lui Paszkany” – Transferuri în vară? Suma aproximativă? Milioane!...
I.M. „vizionarul” – Bosnia – Romania 0-1, gol Gabi Mureşan; ghiulea de la 25 m care rupe plasa!
I.M. „răsuflatul uşurat” – La revedere!


PS - Nu vă sfiiţi şi criticaţi-mă dacă numai mie mi s-a părut că am avut parte de apă plată în loc de sifon!

UPDATE 1! Gabi Mureşan nu este nici măcar "junior" pe banca de rezerve a României! Asta confirmă ideea că Răzvan Lucescu nu va ajunge antrenor la CFR şi, probabil, nu va ajunge antrenor nicăieri. Să vedem acum cine va trage ghiuleaua de la 25-30 m în locul lui Gabi.
UPDATE 2! Gabi Mureşan e, totuşi, rezervă! Dar nu are dreptul să tragă la poartă de pe bancă...
UPDATE 3! Gabi Mureşan a frecat degeaba şi prost banca de rezerve timp de 94 minute, fiind părtaş (dacă nu chiar principalul vinovat) la înfrângerea istorică de la Zenica-Rovine. Bosnia şi Herţegovina - Echipa lui Lucescu cel Foarte Mic = 2-1.

4 comentarii:

  1. A fost apa fortuita. Bine ca nu m-am uitat la emisiune (a fost o alegere deliberata). Dar asta e lotul pe care il avem la dispozitie (si nu e vorba de jucatori).

    RăspundețiȘtergere
  2. -cum se potriveste recunoasterea greselii privind alcatuirea lotului,cu declaratia"am ajuns la o valoare a lotului care ne permite sa atacam castigarea campionatului an de an"?
    -cat timp are nevoie Kapetanos(pentru a deveni golgeter)sa-si sincronizeze demarcarile cu "degajarile lui Rada"?
    -cum pot deosebi turnichetii doamnele de travestiti?
    -"daca echipa merge bine,Minteuan ramane.Nu cautam antrenor".Daca echipa merge prost,il suna iar pe Mitica?

    RăspundețiȘtergere
  3. @caneto - De aici impresia mea (transpusa in stilul postarii) ca au fost mai multi Iuliu Muresani in studio. Omul asta (sau pluralul) concureaza cameleonii...

    RăspundețiȘtergere
  4. Update 3: Ce le stie Muresan asta! Acum mai trebuie sa ni-l aduca pe R. Lucescu si ne vom instala temeinic pe butuci.

    RăspundețiȘtergere