Pagini

vineri, 31 decembrie 2010

Ce(ferişti) să fie? [rezultatele sondajului de opinie]

Pe parcursul lunii decembrie am derulat o operaţiune de votare a jucătorilor ceferişti pe care vizitatorii blogului i-au considerat demni să poarte în continuare echipamentul alb-vişiniu (că cel albastru deschis, de Champions League, s-a demodat între timp). Fără a avea pretenţia de a fi un sondaj profesionist (de tip IRNSOPMAR), fără a tânji după o marjă de eroare de +/-0,001% şi fără a influenţa în vreun fel alegerile parlamentabile şi preşidenţiale viitoare (pierdute din start de poporul român), acest sondaj de opinie "de nişă" a dat posibilitatea suporterilor cu ceva răbdare (şi membrilor familiei mele) să facă puţin pe fergusonii, fără a ţine cont de contul lui Paszkany.
Deşi s-a putut vota şi la beţie, s-a putut vota şi cu buletin de Palatca şi cu carte de identitate de Ferentari, s-a putut vota de mai multe ori (vezi cazul celui care a votat de 5xEmil Dică; caneto, tu ai fost?!), au putut vota şi gravidele, pensionarii, violatorii şi "U"-iştii, consider că rezultatele merită o minimă interpretare, pe care o voi face la sfârşit, aşa cum mă taie capul. Deocamdată, iată ce a ieşit la vot (nu băgaţi în seamă culorile, n-au legătură cu politica!; pentru orice eventualitate, n-am folosit portocaliu):

Jucătorul
  45 voturi
  27 voturi*
   Poziţia
Felice Piccolo
  40 (88%)

F
Gabriel Mureșan
  39 (86%)

M
Roberto De Zerbi
  38 (84%)

M
Saša Bjelanovič
  37 (82%)

A
Tomás Costa
  35 (77%)

M
Sixto Peralta
  34 (75%)

M
Rafael Bastos
  34 (75%)

M
Emmanuel Culio
  30 (66%)

M
Dominique Kivuvu
  29 (64%)

M
Ioan Hora
  29 (64%)

M
Hugo Alcântara*
  29 (64%)
  19 (70%)*
F
Emmanuel Koné
  28 (62%)

M
Yssouf Koné*
  25 (55%)
  16 (59%)*
A
Cristian Panin
  24 (53%)

F
Călin Tiut
  22 (48%)

P
Eduard Stăncioiu
  21 (46%)

P
Sergiu Negruţ
  20 (44%)

A
Ricardo Cadú
  19 (42%)

F
Lacina Traoré
  19 (42%)

A
Paul Batin
  18 (40%)

A
Cristian Bud
  18 (40%)

A
Leo Veloso
  17 (37%)

F, M
Edimar
  16 (35%)

F
Tony*
  13 (28%)
   8 (29%)*
F
Ferdinando Sforzini*
  13 (28%)
   7 (25%)*
A
Ionuț Rada
  11 (24%)

F
Nuno Claro
  10 (22%)

P
Emil Dică
5 (11%)

M
Nuno Diogo
5 (11%)

F
Anselmo Ramon*
5 (11%)
   2 (7%)*
A
Boris Peškovič*
5 (11%)
   2 (7%)*
P
* = situaţia în momentul în care clubul a anunţat că renunţă la jucător

Se pare că avem un nucleu de încredere de numai 7 jucători. Hai să zicem 8, dacă-l punem la socoteală şi pe Culio (refuz să cred că procentajul lui Emmanuel e dat de percepţia valorii şi prestaţiei sale; mai degrabă e convingerea+resemnarea multora că argentinianul e ca şi tranferat la altă echipă). S-ar zice că, numeric, punem de un semicerc de handbal, deşi în sportul acela chiar nu poţi juca fără portar!
Dacă tot veni vorba despre portar, se pare că ochii suporterilor văd poarta goală şi... plină de goluri. Cel mai bine plasat portar e un junior pe care nu l-a văzut mai nimeni evoluând, iar asta spune totul despre cel mai vulnerabil post dintre cele 11. Se anunţă un retur în care tribunele vor fredona şlagărul "Mai vino iar în poarta noastră mare..."
Sincer, nu mă aşteptam ca Piccolo să-l bată (e drept, la mustaţă) pe Gabi Mureşan, dar am găsit şi o explicaţie: e contrabalansarea la scăderea dramatică a încrederii în căpitanul Cadu. Cadu, deşi va rămâne mai mult ca sigur "şeful de tren" din teren, este văzut tot mai mult drept capul răutăţilor, singurul lucru care-l mai ţine în prim-plan fiind trecutul glorios şi preşedintele Mureşan. Deşi pentru mine Cadu reprezintă încă o felie bine unsă a CFR-ului (pe care nu vreau s-o scap pe jos!), iar trecutul glorios n-a pălit, pentru vizitatorii blogului se pare că etapa aceasta romantică a apus de soare. Ei ar dori mai degrabă o debarcare a căpitanului în primul port (fie el şi Istanbul) şi folosirea perechii de fundaşi centrali Piccolo-Alcantara. Deşi Hugo nu prea mai apare pe sextant, e surprinzător cât de bine e văzut încă de votanţi!
In atac, un singur jucător beneficiază de încredere deplină, Bjelanovic! Mă surprinde procentajul foarte ridicat obţinut de croat, în ciuda unui tur în care a lăsat de dorit. Probabil se mizează pe depăşirea perioadei de acomodare la CFR. Ar fi bine să fie aşa, iar Saşa să rupă plasa (aproape rimează). Cât despre Traore... La revedere şi mult succes la Napoli, Blackburn, Fulham etc.! Free Lacina! L-am apărat de mai multe ori, dar încep să le dau dreptate celor care nu-l mai vor. Cred că viitorul lui Traore nu mai are legatură cu CFR-ul. Să dea odată cineva banii pe el şi să mergem mai departe... Bud. Din erou, a ajuns la nivelul lui Batin. Dacă neincluderea pe lista UEFA l-a afectat chiar atât de mult, e cazul să-şi facă un control de specialitate. Prea vede hibele în altă parte. Aştept onoare de la jucătorii CFR-ului. Nu cred că Bud este destul de matur să ofere aşa ceva, deci n-o să-l consider o pierdere.
Aş mai remarca numărul ridicat de voturi obţinut de Kivuvu, în ciuda lacunelor tehnice vizibile şi a stângăciei cu care loveşte mingea cu... dreptul. Probabil primeşte girul suporterilor pentru tinereţe şi pentru voinţă (că pune osul!). Cine ştie? Poate sunt şanse de evoluţie în cazul angolezului. Trebuie doar să muşte din ocaziile care i se oferă. Doar să nu urmeze calea spre fiasco a lui Leao...
Tristă poziţia lui Cristi Panin. E considerat trecut, numai bun de casat. Eu îl ştiu ca pe o manta de vreme rea, jucător niciodată accidentat, care mai poate avea un cuvând de spus în aceste vremuri de criză şi crize. Il văd pe stânga, parte pe care-l consider mai eficient decât pe dreapta, mai ales odată cu venirea lui Maftei. Nu strică un Panin la casa omului!
Doar o vorbă vă mai spun, despre mijlocaşul dreapta. Avem cam o jumătate din acest post acoperită, de un jucător pe care l-ar chema Emmanuel Hora... Nicio vorbă despre Rada şi Dică. A vorbit destul Cârţu... Nicio vorbă despre Yssouf Kone. A vorbit destul Paszkany...
Echipa voastră "de bază" arată cam aşa. Rămâne în sarcina lui Minteuan să aleagă "umpluturile".


Mă rog, mai jonglaţi şi voi cu jucătorii pe posturi, că eu n-am licenţa Pro, mai interpretaţi şi voi rezultatul votării. Dacă aveţi comentarii, vi le voi citi cu plăcere, ca de fiecare dată.
Vă mulţumesc pentru voturi, vă mulţumesc pentru că m-aţi citit în 2010 şi sper să o faceţi şi în 2011. Nu ştiu dacă am multe de spus, dar măcar încerc să le spun bine. Dragii mei, LA MULTI ANI! şi Haide, dragă CFR!
PS - Am întrerupt votarea cu câteva ore mai devreme (mii de scuze!), ca să pot posta comentariul meu în timp util. Chiar nu-mi cădea bine ca ultima postare din 2010 să se refere la un individ dubios, care să-mi bântuie blogul tot anul următor. Sper să mă înţelegeţi şi să mă aprobaţi. Mulţumesc!

4 comentarii:

  1. Cei mai multi jucatori din partea de sus a topului sunt nou veniti. Asta inseamna ca suporterii ii apreciaza mai mult decat pe veterani.

    Sa ai un an plin de succesuri pe net si in afara lui!

    RăspundețiȘtergere
  2. An Nou Fericit cu multa sanatate,bucurii si impliniri.La multi ani!Lui I.Muresan ii doresc sa i se adevereasca declaratiile privind hegemonia si generalii sovietici.
    Nu l-am votat pe E.Dica decat de 2 ori:odata pentru,de ciuda,ti-am spus la momentul respectiv,si odata contra(ma intrebam cine o fi boul care l-a votat,mi-am amintit ca-s eu,asa ca am sters votul rapid).Cele 5 voturi au aparut ulterior.Deci scorul corect la Dica este:6 voturi pentru,1 vot contra si 38 de abtineri,asta in caz ca cel ce l-a votat de cinci ori,n-a facut-o de fapt,de 11 ori pentru si de 6 ori contra.
    @facara visinie cred ca suporterii apreciaza mai mult transferurile respective in sine,avand frica unor noi transferuri gen Homei,Minca.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1 ianuarie este ziua fagaduintelor.
    Nuno Claro s-a jurat ca in 2011 sa nu mai scape nici o minge din mana;
    Cadu ca il va sustine pana in panzele albe pe Minteuan;
    Piccolo ca va fi tot timpul pregatit sa intre in locul lui Rada daca e nevoie;
    Maftei ca nu va da autogol cu Rapid;
    Panin ca nu va imbatrani nici anul acesta;
    Culio ca isi va depasi norma de 2 goluri pe an;
    E.Dica ca va accepta prelungirea contractului cu 3 ani;
    De Zerbi ca se va reintoarce din vacanta si pentru retur;
    Kivuvu ca va fi mai bun decat a fost Vieira;
    Bud ca va bea doar tzitronada indoita cu apa plata;
    Traore ca va inscrie in 94% din ocazii,restul bare;
    Deci indiferent de rezultatul sondajului,daca tripleta Paszkany-Muresan-Minteuan va folosi echipa standard Nuno-Maftei,Cadu,Rada,Panin-De Zerbi,E.Dica,Kivuvu,Culio-Bud,Traore,sunt sigur ca vom fi din nou campioni la vara.

    RăspundețiȘtergere