Pagini

marți, 13 decembrie 2011

Limba maghiară - limbă pe moarte pentru Google

Am recomandat recent, pe facebook, un blog dedicat CFR-ului și cititorilor/suporterilor care mânuiesc limba maghiară: KVSC Blog .
Din nefericire, eu nu mă încadrez în această categorie. Însă lumea virtuală modernă ne oferă suficiente instrumente moca, care să ne ajute să trecem peste obstacole și piedici de tot felul. Eu am găsit un sprijin ”neprețuit” în Google Translate, pentru a înțelege ce se postează și ce se comentează pe blogul respectiv. Cer scuze autorilor blogului pentru îndrăzneala de a fura un screenshot reprezentativ, pe care vi-l ofer și vouă. Vă recomand insistent să luați laptopul cu voi la toaletă înainte să vizualizați fotografia, pentru că s-ar putea să vă dați drumul! Cu spume de râs...

Am marcat doar câteva fragmente, dar merită să citiți totul!
Foarte greu de găsit un umor involuntar de mai bună calitate.
Mulțumesc, Google!

6 comentarii:

  1. am găsit umor la fel de spumos la traducerile în română ale unor software-uri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Fel de bun ca
    ai
    traduce
    Google
    este ca
    CFR
    aceasta a fost o
    sâmbătă seara.

    Asa mi-a tradus urmatoarele:ai prins Google translate-ul intr-o forma de joc, pe care a avut-o si CFR-ul sambata seara

    RăspundețiȘtergere
  3. caneto, eu m-am spart de râs când am văzut că ți-a fost tradus și nick-ul.
    În rest, sunt câteva combinații de cuvinte cumplit de alambicate; parcă-s extrageri la loto. Dar extrageri în care nu ies deloc numerele pe care le aștepți. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Gata m-am convins, desi nu stiu ce inseamna, caneto e caneto doar in limba maghiara,in rest e קאַñעטע in idis, cañete in romana, bengali,engleza,swahili, telugu,vietnameza,germana etc., Каньете in rusa, كانيت in araba, canete in turca, islandeza, Цанете in sarba.

    RăspundețiȘtergere
  5. caneto, m-ai făcut curios...
    Uite cum traduce ”Cluj zero șapte Căile Ferate Române”........ ”Zero seven Cluj román vasút”! :)
    Se pare că Google Translate ăsta e... mic copil! Are probleme și la aritmetică (nu știe traduce numere dintr-o singură unitate) și la geografie/istorie (n-a auzit de Kolozsvár).
    Eu n-am înțeles mai nimic din comentariile voastre, așa că nu cred că GT o să-și ia BAC-ul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte tare!!! Sa stii ca si eu am ras cu spuma dupa acest articol! :))

    RăspundețiȘtergere